برچسب ها
# اقتصاد
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

بیانیه وزارت علوم در خصوص استمرار روند مثبت رشد علمی کشور

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد نامه ای که طی آن 12 هزار عضو هیئت علمی نسبت به افت علمی کشور هشدار داده بودند، بیانیه ای صادر کرد.
بیانیه وزارت علوم در خصوص استمرار روند مثبت رشد علمی کشور
کد خبر: ۹۲۰۹۸
به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، متن اين بيانيه بدين شرح است :

ن، والقلم و مایسطرون

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همان‌طور که بارها اعلام کرده است، بنا ندارد با ورود به مسائلی که رنگ و بوی سیاسی و حزبی و جناحی دارد، به آتشی که عده‌ای درصد برافروختن آن هستند، بدمد؛ اما آنجا که احتمال تشویش اذهان عمومی وجود دارد، روشنگری را حق خود دانسته و به خاطر آرامش کسانی که دلبسته این آب و خاک هستند و به توسعه عملی ایران می اندیشند و به آن می‌بالند، نکات زیر را یاد آور می‌شود:

1-بر اساس آماری که بارها و بارها ارائه و اعلام شده و بر اساس آخرین مستندات مهمترین پایگاه‌های استنادی علم دنیا، نه تنها هیچ افت علمی در سال های اخیر در کشور وجود نداشته، بلکه در مواردی، شاهد رشد شگفت‌انگیزی نیز بوده‌ایم. رشد 9 برابری شرکت‌های دانش‌بنیان، اعلام اسامی 13 دانشگاه ایران در فهرست یک درصد دانشگاه های برتر و تأثیرگذار دنیا ( در حالی که قبل از سال 2013، هیچ دانشگاه ایرانی در این فهرست نبوده است)، اعلام اسامی 173 دانشمند ایرانی در بین یک درصد دانشمندان برتر دنیا در سال 2015 و کسب رتبه سوم در جهان در تولید علم شیمی و رتبه هفتم در تولید علم نانو تکنولوژی و ... دلایلی بر این مدعاست.

2-خوشحالیم که نویسندگان محترم نامه توان علمی، سیاسی، دفاعی و امنیتی ایران را که قاعدتاً خاستگاهی جز دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز فناوری کشور نمی‌تواند داشته باشد، ستوده‌اند ولی با کمال تعجب شاهدیم که در ادامه خواهان رفع توقف پیشرفت علمی کشور شده‌اند.

3-وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امیدوار است همان طور که در متن نامه نیز آمده در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، جامعه علمی کشور، اطاعت از قانون را منش خود قرار داده و با تأکید بر وحدت اسلامی حول محور ولایت فقیه در جهت تحقق اهداف سند چشم-انداز 1404 بکوشند.

آخرین اخبار