۱۸ فروردين ۱۴۰۵ - ۰۰:۳۳

سلاح اقتصادی یا سلاح هسته‌ای کدام یک پرکاربردتر است

سلاح اقتصادی ایران تنگه هرمز است که از سلاح هسته‌ای کشنده تر است
سلاح اقتصادی یا سلاح هسته‌ای کدام یک پرکاربردتر است
کد خبر: ۸۳۳۰۵۱

 

به گزارش ایران اکونومیست؛ آلون بن‌دیوید «سلاح اقتصادی» را که در تنگه هرمز ظهور و بروز یافته، حتی خطرناک‌تر از «سلاح هسته‌ای» می‌داند.

تسنیم:

گزارش شماره 233 گروه تفسیر جنگ تسنیم به مسئله انسداد تنگه هرمز و دستاوردهای اقتصادی آن برای ایران از زبان یکی از تحلیلگران اسرائیل پرداخته است: 

 

 آلون بن‌دیوید، تحلیلگر شناخته‌شده اسرائیلی، که به‌دلیل سابقه طولانی در حوزه رسانه‌ای و امنیتی شناخته می‌شود، اخیراً تحلیلی قابل توجه درباره روند جنگ ارائه کرده است.

 

او که به‌عنوان خبرنگار و تحلیلگر دفاعی ارتباط نزدیکی با نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل دارد و در شبکه 13 نیز برنامه‌ها و مستندهای متعددی ـ از جمله مستندی درباره شهید فخری‌زاده با همکاری موساد ـ تولید کرده، از جمله چهره‌هایی است که تحلیل‌هایش معمولاً مبتنی بر داده‌ها و ارزیابی‌های این نهادها تلقی می‌شود.

 

 نکته کلیدی در این تحلیل آن است که وی این «سلاح اقتصادی» را که در تنگه هرمز ظهور و بروز یافته، حتی خطرناک‌تر از «سلاح هسته‌ای» می‌داند که بهانه آغاز جنگ بوده است! و این یعنی اشتباه آمریکا و اسرائیل در آغاز جنگ.

آخرین اخبار