۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
مدیرعامل آبفا:

تاسیسات آبفای تهران قابلیت زیادی برای تولید انرژی های پاک دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تاسیسات آب و فاضلاب استان تهران قابلیت زیادی برای تولید انرژی‌های پاک دارد، گفت : در تهران اختلاف ارتفاع شمال و جنوب نزدیک به 800 متر است و ما برای تعادل‌بخشیدن به شبکه توزیع بیش از 700 دستگاه شیر فشارشکن داریم که این خود یکی از موقعیت‌های مناسب برای تولید انرژی پاک است.
تاسیسات آبفای تهران قابلیت زیادی برای تولید انرژی های پاک دارد
کد خبر: ۱۷۶۰۳۱
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت نیرو؛محمد پرورش در همایش تخصصی بهره‌وری آب و انرژی که امروز با حضور مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب، برق و متخصصان این حوزه از کشورهای آلمان، بلاروس، سوئیس و ترکیه برگزار شد، افزود:علاوه بر دستگاه شیر فشارشکن، بسیاری از تاسیسات این شرکت سطوح مناسبی برای نصب سامانه‌های انرژی خورشیدی دارد.

پرورش گفت: ایران یکی از کشورهایی است که ظرفیت‌هایی برای بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد دارد و از سوی دیگر به لحاظ توان تخصصی نیز متخصصان و مراکز گوناگونی در این موضوع فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون در شرکت آب و فاضلاب استان تهران سالانه رقمی بین 300 تا 400 میلیارد ریال برای استفاده از انرژی هزینه می‌شود که در نوع خود رقم بالایی است و باید برای بهینه‌سازی آن هم از حیث مالی و هم محیط ‌زیستی چاره‌ای اندیشید.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به جایگاه انرژی های نو در کشورهای صنعتی دنیا گفت: کشور آلمان برای سال 2050 پیش‌بینی کرده است که 100 درصد نیاز انرژی خود را از انرژی‌های پاک به دست آورد؛ با این حال استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در ایران موضوعی نوپا است و ما هنوز در آغاز راه قرار داریم.

همایش تخصصی بهره‌وری آب و انرژی توسط دفتر انرژی‌های پاک مرکز مدیریت اجرایی طرح‌های خاص آبفای استان تهران برگزار شد.

بهره‌گیری از تجربیات کشورهای دیگر و انتقال فناوری‌های نوین در حوزه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان شده است.
آخرین اخبار