۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:

افزایش ۳۲۰ درصدی صادرات ایران به مغرب در سال ۹۵

سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشور پادشاهی مغرب از افزایش 320 درصدی در سال 1395 نسبت به سال 1394 برخوردار شد.
افزایش ۳۲۰ درصدی صادرات ایران به مغرب در سال ۹۵
کد خبر: ۱۶۳۳۷۲
به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «مهرداد فلاح» معاون دفتر عربی- آفریقایی سازمان مزبور گفت: صادرات کشورمان به مغرب در سال 1394 برابر با 10 میلیون دلار شد که با افزایش 32 میلیون دلاری به 42 میلیون دلار در سال 1395 رسید.
وی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان طی سال 1395 به مغرب شمش فولادی ، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، کف پوش، کک زغالسنگ، محصولات آهنی، وازلین گرید دارویی بوده که با افزایش همراه بوده است.
معاون دفتر عربی ـ آفریقایی سازمان مزبور گفت: کالاهایی از آهن و فولاد و شمش آنها، همراه با محصولات نیمه تمام از آهن و فولاد، کک زغالسنگ، کشمش ، عصاره شیرین بیان، در شمار صادرات جدید محسوب می شوند.
مهمترین اقلام وارداتی از مغرب نیز شامل قالب از نوع تزریقی، وسایل نقلیه، حوله های بهداشتی، پارچه و معرف‌های تشخیص بیماری است.
در سال 1392، ایران 88 درصد صادرات خود را به 14 کشور انجام داد که در سال 1395 به 20 کشور افزایش یافت و کشورهای اروپایی نیز اضافه شدند. همچنین در سال 1393 ارزش صادرات غیرنفتی کشورمان به 50 میلیارد دلار رسید و در بازه سال های 95- 1392 صادرات کشور از واردات پیشی گرفت و تراز تجاری کشور در سال های 1394 و 1395 مثبت شد.