۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

مجتمع پتروشیمی لرستان به بهره برداری رسید

بهره برداری از مجتمع پتروشیمی لرستان صبح سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد.
مجتمع پتروشیمی لرستان به بهره برداری رسید
کد خبر: ۱۰۶۱۶۷
به گزارش ایران اکونومیست؛ این مجتمع در زمینی به مساحت 130هكتار و با زیربنای 50 هكتار در كیلومتر 12 جاده خرم آباد - كوهدشت احداث شده است.
صدور مجوزهای این مجتمع از سال 86 و تولید آزمایشی آن سال گذشته آغاز شد.
به گفته استاندار لرستان ظرفیت این مجتمع تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبك خطی و سنگین و محصول فرعی آن نیز سالانه 30 هزار تن بوتن 1 است.
هوشنگ بازوند افزود: محصولات پتروشیمی لرستان در بازار بورس عرضه و 324 هزار تن خوراك این مجتمع از خط لوله اتیلن غرب تامین می شود.
وی اضافه كرد: كل بودجه مصوب شده برای این طرح 258 میلیون یورو و 2 هزار و 330 میلیارد ریال است كه تاكنون 252 میلیون یورو و 2 هزارو 995 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
معاون اول رئیس جمهوری سپس از بخشهای مختلف این پتروشیمی بازدید كرد.
بهره برداری از سد حوضیان و بیمارستان 96 تختخوابی الیگودرز از برنامه های سفر جهانگری به لرستان در روز 14 اردیبهشت است
آخرین اخبار