۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

صادرات غیرنفتی در بندرهای غرب هرمزگان 27 درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: 517 هزار و 123 تن کالای غیرنفتی در 6 ماه نخست امسال از بندرهای غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که این میزان کالا در همسنجی با پارسال 27 درصد افزایش داشته است.
صادرات غیرنفتی در بندرهای غرب هرمزگان 27 درصد افزایش یافت
کد خبر: ۲۵۱۸۳۷
به گزارش ایران اکونومیست؛ قاسم عسکری نسب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدی و مصالح ساختمانی بیشترین کالاهای صاداراتی در این مدت بوده است.
وی بیان داشت: همچنین طی این مدت 37 هزار تن کالای غیرنفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته 60 درصد کاهش نشان می دهد.

**تخلیه و بارگیری حدود پنج میلیون تن کالا در بنادرغرب هرمزگان
مدیراداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارداشت: در مجموع چهار میلیون و 923 هزار و 307 تن کالا طی 6 ماه نخست امسال در بندرهای غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.
عسکری نسب افزود: از این میزان سه میلیون و 922 هزار و 499 تن به فرآورده های نفتی و یک میلیون 808 تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص دارد.
وی بیان داشت: ظرف 6 ماهه گذشته، ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندرهای غرب هرمزگان نیز به 138 هزار و 549 تن رسید که افزایش 52 درصدی در همسنجی با سال گذشته داشته است.
این مسوول اظهارداشت: 68 هزار و 28 دستگاه خودروی ترانزیتی طی این مدت صورت گرفت که از افزایش 28 درصدی برخوردار بوده است.
عسکری نسب اضافه کرد: در بین بنادر غرب هرمزگان، بندرلنگه با تخلیه و بارگیری بیش از 696 هزار تن کالا، افزایش 11 درصدی داشته است.
این مسوول دامه داد: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام نیز در بندرلنگه طی این مدت به رقم 146 هزار و 309 تن رسید که افزایش 18 درصدی در این زمینه ثبت شد.
عسکری نسب یادآورشد: همچنین طی این مدت، 2 هزار و 137 TEU کانتینر پُر از بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد که افزایش 19 درصدی در مقایسه با پارسال داشته است.

**افزایش 17 درصدی مسافران دریایی در غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به افزایش 17 درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از آغاز سالجاری تا ابتدای مهرماه، 295 هزار و 36 نفر مسافر و گردشگر از بندر های لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و بوموسی جابجا شدند.
عسکری نسب بیان داشت: در بخش مسافرت های دریایی بین المللی، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری بیش از 15 هزار نفر مسافر، افزایش 9 درصدی را در کارنامه عملیاتی 6 ماهه خود ثبت کند.
وی، تعداد شناورهای ورودی به بندرهای غرب هرمزگان را پنج هزار و 914 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 338 فروند شناور بالای هزار تن و پنج هزار و 576 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
بندرلنگه به عنوان اصلی ترین بندر غرب هرمزگان افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزیره های ایرانی حوزه خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و بوموسی) تبدیل کرده است.
داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بندرهای دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.
مدیریت بنادر غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه با 4 بندر زیر مجموعه به نام های آفتاب، چارک، لاوان و سیری در180 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
آخرین اخبار