۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۶:۰۴

آیا توافقی از مسیر خود خارج خواهد شد؟

هشدار در مورد تگه هرمز
تنگه هرمز
کد خبر: ۸۳۶۵۷۸

 

به گزارش ایران اکونومیست؛  تنگه هرمز که موجب افزایش تنش و درگیری‌ها شد گفت: از همه طرف‌ها درخواست می‌کنم در موضوع مدیریت تنگه هرمز و ترتیباتی که جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی این آبراه اتخاذ می‌کند، دخالت نکنند و به یادداشت تفاهم امضا شده پایبند باشند تا این توافق از مسیر خود خارج نشود.

 

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به بند 1 یادداشت تفاهم اسلام آباد مبنی بر اینکه باید جنگ در تمام جبهه‌ها به شمول لبنان خاتمه پیدا کند گفت: بر اساس این یادداشت تفاهم باید رژیم صهیونیستی اشغالگری خود در لبنان را نیز پایان دهد و مسئولیت پیگیری این موضوع و تحقق آن بر عهده آمریکاست.

 

عراقچی با بیان اینکه در دیدار امروز با آقای فواد حسین در ارتباط با ساختار امنیتی منطقه نیز و گفت‌وگو کردم، اظهار کرد: جنگ اخیر درس‌های زیادی برای کشورهای منطقه داشت و این که ما باید رویکرد جدیدی در ارتباط با امنیت منطقه خلیج فارس در نظر بگیریم. این چهارچوب جدید باید با حضور کشورهای منطقه و بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای انجام شود و در همین چهارچوب از پیشنهاد آقای فواد حسین مبنی بر گفت‌وگو بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به علاوه ایران و عراق ترکیب ۶+ ۲ استقبال می‌کنیم و با دولت عراق در این زمینه در تماس هستیم.