به گزارش ایران اکونومیست؛ رئیس جمهور آمریکا در پیامی تهدیدآمیز همزمان با مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس بدون اشاره به جنایات و اشغالگری رژیم اسرائیل در جنوب لبنان، مقاومت لبنان را نیروی «نیابتی و مواجببگیر ایران» خواند.
در حالی که ایران برای مطالبه رعایت تعهدات آمریکا در پیان جنگ در حال مذاکره است، ترامپ با فرار به جلو مدعی دردسرآفرینی مقاومت لبنان شدهاست.
ترامپ بدون اشاره به عامل اصلی جنگ در لبنان و اشغالگری حملات رژیم اسرائیل علیه مردم لبنان، با توصیف «مقاومت لبنان» به عنوان «نیروی نیابتی و مواجب بگیر ایران» نوشت: «ایران باید فوراً مانع از نقشآفرینی و دردسرآفرینی گروههای نیابتیِ مواجببگیر خود در لبنان شود. اگر چنین نکنند، ما بار دیگر ضربه بسیار سختی به ایران وارد خواهیم کرد؛ دقیقاً مثل همان کاری که هفته گذشته انجام دادیم، اما این بار با شدتی بیشتر.»
دولت آمریکا از زمان امضای تفاهمنامه اسلامآباد که در آن متعهد به پایان کامل جنگ در تمامی جبههها به شمول لبنان شدهاست، نتوانسته که جلوی رژیم اسرائیل برای حمله و جنایت علیه لبنان بگیرد.