برچسب ها
# اقتصاد
۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

آبفای تهران: فشار آب افت پیدا نمی‌کند

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای استان تهران تاکید کرد: به هیچ عنوان افت فشار آب در طول روز صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۲۲۸
علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به گلایه برخی از مشترکین مبنی بر قطع آب در روزهای تعطیل به خاطر افت فشار در منطقه شرق تهران گفت: اگر قطعی آب صورت گرفته به خاطر افت فشار نیست و ممکن است مشکل از تاسیسات داخلی باشد.

وی اظهار کرد: در هیچ جای تهران افت فشار در طول روز اعمال نمی‌شود و در شب نیز دستور ندادیم افت فشاری که دچار قطع شود صورت بگیرد. لذا از مشترکین درخواست می‌شود حتما در صورت قطع آب در روزهای تعطیل با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند و گزارش دهند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای استان تهران در مورد وضعیت منابع آبی تهران نیز گفت: بارندگی در سال آبی جاری نسبت به زمان مشابه در سال قبل در تهران ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده و این درحالی است که سال قبل نیز میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی ۹۱-۹۰ ۳۲ درصد کاهش داشته است.

نوذری‌پور با اشاره به کاهش بارش‌ها نسبت به میانگین دراز مدت در تهران گفت: از تمام ظرفیت‌های منابع آبی استفاده می‌شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم مفید سد لار از دست رفته و صفر شده است بنابراین از حجم غیر مفید آن برای تامین آب برداشت می‌کنیم. لذا همچنان از مردم درخواست می کنیم تا ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.