۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

بایدن: تعداد ناوشکن‌های دریایی خود را در اسپانیا افزایش می‌دهیم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که در اسپانیا به سر می‌برد، گفت که واشنگتن و مادرید برای افزایش تعداد ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا در این کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
بایدن: تعداد ناوشکن‌های دریایی خود را در اسپانیا افزایش می‌دهیم
کد خبر: ۴۶۴۱۴۰

بایدن درحالی که  در کنار پدرو سانچز رییس جمهور اسپانیا در مادرید سخن می گفت، اعلام کرد: ما برای افزایش تعداد ناوشکن های نیروی دریایی آمریکا مستقر در پایگاه دریایی روتا در اسپانیا همکاری خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: این کار روابط دفاعی دوجانبه بین اسپانیا و اسپانیا را تقویت خواهد کرد. ما انتظار داریم که این اتفاق خیلی زود اتفاق افتد.

روسای جمهوری آمریکا و اسپانیا در حاشیه نشست ناتو که این هفته در مادرید برگزار می شود، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

نشست ناتو ۲۹ و ۳۰ ژوئن/ هشتم و نهم تیر ماه در مادرید برگزار می شود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: این نشست فرصتی را برای تعیین جهت‌گیری راهبردی ائتلاف در سال‌های آینده فراهم می کند.

سالیوان همچنین گفت که آمریکا روز چهارشنبه استقرار طولانی مدت و جدید نیروها در اروپا را اعلام خواهد کرد.

وی گفت که در این نشست ائتلاف به این تعهد، موضع گیری ناتو در پاسخ به بحران اوکراین عمل خواهد کرد.