۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

نظارت اصولی مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز در اراک تقویت شود

فرماندار شهرستان اراک گفت: نظارت هدفمند و برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد که به صورت قارچ گونه در این شهرستان ایجاد شده اند باید با قوت در دستور کار قرار گیرد.
نظارت اصولی مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز در اراک تقویت شود
کد خبر: ۱۹۰۳۷۲
به گزارش ایران اکونومیست، حسین بختیاری  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اراک افزود: مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز به عنوان معضل و آسیب اجتماعی هستند که باید تعیین تکیلف شوند.
وی بیان کرد: در مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز به دلیل نبود نظارت، استانداردهای لازم رعایت نمی شود، برخورد با بیماران مناسب نیست و خدمات تغذیه بهداشتی و مناسبی به معتادان داده نمی شود.
فرماندار اراک ادامه داد: اعتیاد مادر آسیب های اجتماعی است که ریشه در بسیاری از آسیب ها از جمله سرقت و طلاق دارد.
سرپرست بهزیستی شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: 18 مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد یک مرکز ویژه زنان است.
آذر اسدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 741 نفر در این مراکز پذیرش شده اند که 447 نفر آنان تمدید دوره شده و هم اکنون نیز 411 نفر در این مراکز اقامت دارند.
وی بیان کرد: بحث نظارت بر مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی شهرستان اراک به صورت مستمر و جدی دنبال می شود.
سرپرست بهزیستی شهرستان اراک ادامه داد: از مجموع مراکز مجاز ترک اعتیاد این شهرستان تنها یک مرکز در راستای قوانین جدید و تمدید مجوز تغییر وضعیت داده، سه مرکز در مراحل پایانی کار هستند و سایر مراکز نیز تا پایان آذرماه فرصت برای تغییر وضعیت دارند.
در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اراک گزارشی از عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر و انجمن معتادان گمنام اراک ارائه شد.
شهرستان اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهرستان 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
آخرین اخبار