۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
یک مقام مسوول خبر داد؛

تولید ۱۸ میلیون مترمکعب میعانات گازی از ۳ فاز پارس جنوبی

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:۱۸ میلیون مترمکعب میعانات گازی در نیمه اول سال جاری در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی تولید شد.
تولید ۱۸ میلیون مترمکعب میعانات گازی از ۳ فاز پارس جنوبی
کد خبر: ۱۸۵۷۱۱
به گزارش ایران اکونومیست؛ بهزاد سالاری، سرپرست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با بیان اینکه این پالایشگاه وظیفه تأمین خوراک سایر پالایشگاه‌های مجتمع را نیز بر عهده دارد، گفت: تا پایان شهریور از پالایشگاه چهارم بیش از ۳۹۰ میلیون متر مکعب گاز ترش به پالایشگاه اول (فاز یک) ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این مدت توسط پالایشگاه چهارم یک‌هزار و ۲۵۰ میلیون متر مکعب گاز ترش به پالایشگاه دوم ( فازهای ۲ و ۳) و ۷۸۹ میلیون متر مکعب گاز ترش نیز به پالایشگاه پنجم ( فازهای ۹ و ۱۰) تحویل شده است.

گفتنی است، پالایشگاه ششم ( فازهای ۱۵ و ۱۶) نیز در شش ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۲ هزار و ۱۵۵ میلیون متر مکعب گاز ترش از پالایشگاه چهارم تحویل گرفته‌اند.

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به تشریح تولید سایر محصولات این پالایشگاه پرداخت و گفت: تا پایان شهریور این پالایشگاه بیش از ۱۳۹ هزار تن پروپان و ۱۰۵ هزار تن بوتان نیز تولید کرده‌ است. پالایشگاه چهارم علاوه بر گاز دریافتی از سکوهای خود بیش از ۳۲۶ میلیون متر مکعب گاز از سیری نیز دریافت کرده است.