۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

بیش از یک میلیون تن مواد معدنی از هرمزگان به خارج کشور صادر شد

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک میلیون و 661 هزار تن انواع مواد معدنی از این استان به خارج از کشور صادر شد.
بیش از یک میلیون تن مواد معدنی از هرمزگان به خارج کشور صادر شد
کد خبر: ۱۳۳۵۹۴
به گزارش ایران اکونومیست؛ خلیل قاسمی سه شنبه در تشریح عملکرد صادرات مواد معدنی این سازمان افزود: ارزش صادرات این مواد 190 میلیون و 49 هزار دلار است که به کشورهای آفریقایی ، هند ، امارات عربی متحده و تایلند صادر شده است.
وی بیان داشت: این مواد صادر شده شامل شمش روی ، آلومنیوم ، فولاد ، قطعات گچ ، گچ مکرونیزه ، گچ معمولی ، پودر کربنات و سیمان است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت هرمزگان اظهار کرد:صادرات مواد معدنی از این استان از نظر وزنی 87 درصد و از نظر ارزش 47 درصد افزایش داشته است.
هرمزگان 310 معدن فعال سنگ آهن ، سنگ گچ ، نمک ، مرمریت ، خاک سرخ و شن و ماسه با ذخیره اسمی 27 میلیون تن دارد.
حدود سه هزار نفر به طور مستقیم در معادن استان هرمزگان فعالیت می کنند.
آخرین اخبار