۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

انشعاب گیری از خطوط پالایشگاه امام شازند به مرکز انتقال نفت یورو 4

عملیات انشعاب گیری از خطوط فعال ورودی و خروجی هدر پخش و پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند بمنظور اتصال به هدر ورودی به مرکز انتقال نفت جدید یورو4 در مرکز انتقال نفت شازند انجام شد.
انشعاب گیری از خطوط پالایشگاه امام شازند به مرکز انتقال نفت یورو 4
کد خبر: ۹۸۰۰۴
به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، سرپرست واحد نگهداری و تعمیرات خطوط منطقه ضمن اشاره به انجام 6 مرحله ای این عملیات تصریح کرد: به علت اینکه ورودی مرکز انتقال نفت جدید یورو4 از مخازن پخش و مرکز انتقال نفت شازند و پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند تامین میشود و همچنین بمنظور اتصال ورودی مرکز انتقال نفت یورو لازم بود از 6 خط موجود انشعاب گیری انجام شود.

رضا کریمی نورعینی  اضافه کرد: در این عملیات شش روزه، این خطوط به هدر ورودی مرکز انتقال نفت جدید یورو4 وصل شد.

وي با بيان اينكه این عملیات بر روی 6 خط انجام پذیرفت، گفت: در هر نوبت با انجام توقف خطوط، تخلیه خط، بازکردن ولو مربوطه در حوضچه موجود، جمع آوری مواد باقیمانده در خط انجام پذیرفت .

کریمی ادامه داد: با برش خط با کاتر سرد و خارج کردن نیپل بریده شده و نصب فلنج و ولو و سه راهی در محل و جوشکاری آن ها انجام گرفت.

وی اظهارکرد: این عملیات با همکاری واحدهای نگهداری و تعمیرات خطوط، ترابری، مکانیک،HSE و کارکنان مرکز انتقال نفت شازند انجام شد.

سرپرست نگهداری و تعمیرات خطوط منطقه مرکزی گفت: این عملیات با کمترین ریخت و پاش مواد و در کوتاه ترین زمان ممکن در شرایط آب و هوایی سرد و برفی مرکز انتقال نفت شازند انجام گرفت.

وی افزود: عملیات مذکور بر روی دو خط لوله 10اینچ و دو خط 12اینچ و دو خط 14اینچ انجام گرفت که اتصال نهایی بر روی خط 12اینچ ورودی از پالایشگاه انجام پذیرفت.
آخرین اخبار