۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۰۹:۱۹

ماجرای مسمومیت گوارشی ۶۰ نفر در این شهر

توضیح رئیس دانشگاه علوم پزشکی
کد خبر: ۸۳۶۳۶۹

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از پیگیری ویژه حادثه بروز علائم گوارشی در رامیان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۶۰ نفر با علائم اسهال، استفراغ، تب و تهوع به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

به گزارش ایران اکونومیست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مراجعه حدود ۶۰ نفر با علائم گوارشی در شهرستان رامیان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ نفر از این افراد همچنان بستری و وضعیت آنها پایدار است.

تسنیم در خبری نوشت: محسن ابراهیمی با اشاره به فوت دو نفر شامل یک دختر ۱۴ ساله و یک کودک ۶ ساله در شهر دلند اظهار کرد: علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نشده و نمونه‌ها برای بررسی عوامل باکتریایی، ویروسی، انگلی و همچنین آزمایش‌های سم‌شناسی ارسال شده است.

وی افزود: مصرف یک ماده غذایی مشترک، فرضیه اولیه در بررسی این حادثه است و محل تهیه غذا برای انجام بررسی‌های لازم پلمب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: پس از مشخص شدن نتایج نهایی آزمایش‌ها، علت قطعی این مسمومیت اعلام خواهد شد و توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از مصرف مواد غذایی نیز به شهروندان ارائه شده است.