۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

تأکید فرمانده ارتش لبنان بر «وحدت ملی»

فرمانده ارتش لبنان امروز (پنجشنبه) بر اتحاد ملی به منظور مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
کد خبر: ۷۰۰۹۳۵

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری «العهد»، ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در آستانه سالروز «عید مقاومت و آزادسازی» تأکید کرد که تجاوزات کنونی رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات تجاوزکارانه طولانی مدت دشمن در دهه‌های گذشته علیه ملت لبنان است.

وی گفت: این عید با یک نقطه عطف تاریخی بزرگ مربوط به آزادسازی بخش بزرگی از سرزمینمان از اشغال اسرائیل و مقابله با طمع‌ورزی این رژیم در اراضی و منابع کشور، مرتبط است.

فرمانده ارتش لبنان افزود: این عید امروز بیش از هر زمان دیگری برای ما یادآور این موضوع است که حفظ دستاورد آزادسازی اراضی تنها از طریق وحدت ملی و تلاش در جهت تأمین منافع کشور، میسر است.

وی با اشاره به شرایط حساس لبنان، بر لزوم اتحاد، تلاش همگانی، مسئولیت‌پذیری و فاصله گرفتن از اندیشه‌های تنگ‌نظرانه تأکید کرد و آن را تنها راه پیشرفت کشور دانست.

فرمانده ارتش لبنان همچنین تأکید کرد که ارتش دائما پناه لبنانی‌ها و منبع قدرت آن‌ها باقی خواهند ماند و به مسیر عزت، فداکاری، وفاداری به میراث شهدایی که با خون خاک وطن را آبیاری کردند، ادامه خواهد داد و هرگز در عمل به وظایف خود ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، ۲۵ ماه می سال ۲۰۰۰ به عنوان عید مقاومت و آزادسازی در لبنان اعلام شد. در این روز نظامیان صهیونیست پس از ۲۲ سال اشغالگری در نتیجه حملات مقاومت لبنان، مجبور به عقب‌نشینی از مناطق جنوب این کشور شدند.