کد خبر : ۵۵۱۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۱
مقامات لتونی روز سه شنبه اعلام کردند مجوز پخش شبکه مستقل روسی "TV Rain/Dozhd" را لغو کرده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست از دویچه وله، ایوارس ابولینز رئیس شورای ملی رسانه‌های الکترونیکی لتونی (NEPLP) سه‌شنبه شب گفت که این تصمیم به دلیل "تهدید امنیت و نظم عمومی" گرفته شده است.

این شبکه پیش‌تر به دلیل پوشش انتقادآمیز جنگ روسیه و اوکراین مجبور به توقف فعالیت خود در روسیه و نقل مکان به ریگا شده بود.

سازمان نظارت بر رسانه‌های لتونی این شبکه تلویزیونی را به نقض قانون متهم کرده است.

ابولینز اضافه کرد: «با ارزیابی نقض قوانین به این نتیجه رسیدیم که گردانندگان TV Rain شدت تخلفات را درک نمی‌کنند یا از آن آگاه نیستند. به همین دلیل، این شبکه نمی‌تواند در خاک لتونی فعالیت کند».

بر اساس قوانین لتونی، اگر کانال‌های تلویزیونی در طول یک سال مرتکب سه مورد تخلف شوند ممکن است مجوز خود را از دست بدهند.

ابولینز به خبرگزاری سرویس خبری بالتیک مستقر در استونی گفت: ما از همه رسانه‌های روسی که به قانون احترام می‌گذارند استقبال می‌کنیم. آنها می‌توانند در لتونی کار کنند. اما کسانی که آمادگی پیروی از قوانین را ندارند و از خطوط قرمز عبور می‌کنند، نمی‌توانند در این کشور فعالیت کنند.»

سرویس امنیت دولت لتونی گفته است که روز پنجشنبه یکی از مجریان این شبکه تلویزیونی ادعا کرده بود که TV Rain قبل از این به نیروهای روسی کمک کرده است.

لتونی از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین از شدیدترین منتقدان مسکو بوده است. مسئولان این شبکه مستقل روسی هنوز واکنشی به اظهارات و اقدامات دولت لتونی نشان نداده‌اند.

برچسب ها: اوکراین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
ادامه >>
پرطرفدارترین ها