۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

معاون راه‌آهن ازرشد 44 درصدی ترانزیت ریلی در چهار ماه نخست امسال خبرداد

معاون بهره برداری و سیروحرکت راه آهن، از رشد 44 درصدی عملکرد ترانزیتی راه آهن از ابتدای سال جاری تا 30 تیر ماه سال جاری خبر داد.
معاون راه‌آهن ازرشد 44 درصدی ترانزیت ریلی در چهار ماه نخست امسال خبرداد
کد خبر: ۱۶۶۲۱۱
به گزارش ایران اکونومیست; «ابراهیم محمدی» با اشاره به عملکرد ترانزیت راه آهن از آغاز امسال تا 30 تیرماه گفت: درچهارماهه اخیر با حمل 405 هزار و 354 تن بار ترانزیت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد (282 هزار و 273) تن، با رشد 44 درصدیمواجه هستیم.
محمدی علت اصلی این رشد را گسترش ارتباطات بین المللی، فعال شدن کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب، امضای تفاهم نامه های متعدد با راه آهن های کشورهای همسایه و ایجاد روابط ترانزیتی مناسب عنوان کرد.
این مقام مسئول افزود: رشد ترانزیتی ایجاد شده ناشی از افزایش میزان حمل گوگرد و کود بوده و با حمل 88 هزار تن گوگرد و 105 هزارتن انواع کود به ترتیب به 158 و 98 درصد رشد دست یافته ایم.
وی بیشترین رشد ترانزیت کالا را مربوط به مرزهای سرخس و رازی دانست و افزود: به زودی صادرات میوه و محصولات کشاورزی توسط کانتینر های یخچال دار از مرز اینچه برون آغاز می شود.
آخرین اخبار