|
جمعه 04، مرداد 1387 |
Friday, July 25, 2008 |
|
مکملهای اسید فولیک از خطر سکته مغزی میکاهند |
|
| 22 ارديبهشت 1387,ساعت 20:37:09 | |
|
ايران اکونوميست: مکملهای اسید فولیک ممکن است خطر سکته مغزی 18 درصد یا بیشتر کاهش دهد، اما روشن نیست که آیا اثر مشابهی در مورد سایر بیماریهای قلبی-عروقی هم به وجود میآید یا نه.
تصور میرود غلظتهای بالای هوموسیستئین خطر سکته مغزی، بیماری قلبی-عروقی و لختهشدن خون در وریدهای عمقی را بالا ببرد. سال گذشته نیز در بررسی که نتایج آن در نشریه Circulation منتشر شد، نشاندهنده سقوط قابل توجه در میزان مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در آمریکا و کانادا بود که از سال 1998 در آنها غنیسازی نان و غلات با اسید فولیک اجباری شد. پروفسور زیائوبین وانگ از دانشکده پزشکی فینبرگ دانشگاه شمالغرب در شیکاگو و همکارانش در تحقیق خود نشان دادند که استفاده از مکملهای اسید فولیک به طور متوسط تا 18 درصد خطر سکته مغزی را کاهش میدهد و در مواردی که طول درمان بیشتر از 36 ماه بود، میزان کاهش خطر بیشتر و در حد 29 درصد بود. نتایج این تحقیق در شمار آینده نشریه پزشکی Lancet به چاپ خواهد رسید. |
| < بعد | قبل > |
|---|



به گزارش هلث دینیوز پژوهشگران در آمریکا نتایج هشت بررسی در مورد استفاده از مکملهای اسید فولیک - که غلظتهای iهوموسیستئین در خون را میکاهند- را مورد بازبینی قرار دادهاند.