ie
ie
 

جستجو

  شنبه 28، ارديبهشت 1387
  Saturday, May 17, 2008
صفحه اصلي arrow عناوین کل اخبار arrow تیتر اخبار arrow مصرف زردچوبه در پيشگيري از ابتلا به سرطان‌ها موثر است

مصرف زردچوبه در پيشگيري از ابتلا به سرطان‌ها موثر است
چاپ
18 ارديبهشت 1387,ساعت 14:12:16
ايران اکونوميست: نتايج يك تحقيق نشان داد: مصرف زردچوبه در پيشگيري از سرطان‌هاي کولون، پوست، معده، کبد، ريه، دئودنوم و پستان موثر است.

 

Imageبه گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهي از محققان دانشکده علوم تغذيه و صنايع غذايي و مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در مطالعه خود آورده‌اند: استفاده از زردچوبه هيچ گونه عارضه‌اي نداشته و مي‌تواند در فاز باليني مورد استفاده قرار گيرد.

زردچوبه فيتوکميکالي با وزن مولکولي پايين است که به عنوان ادويه غذايي رنگ دهنده، مزه و طعم دهنده غذاها و همچنين به عنوان دارو در آسيا مصرف مي‌شود.

اثرات مفيد و گسترده زردچوبه در مطالعات پره کلينيکي کارسينوژنز بدست آمده است که بسياري از آنها در پيشگيري از سرطان ارتباط دارند.

در غلظت ميکرومول، اثرات سيتونوکيک براي بسياري از رده‌هاي سلولي بويژه کلون مشاهده شده است.

زردچوبه باعث توقف فازG تقسيم ميتوز شده، اثرات اشعه را بر سلول‌ها افزايش مي‌دهد و به عنوان يک حساس کننده به اشعه عمل مي‌کند.

مکانيسم ديگر زردچوبه توانايي از بين بردن گونه‌هاي فعال اکسيژن با عمل آنتي اکسيداني آن است.

مطالعات اوليه اين پژوهش، بدون عارضه بودن زردچوبه را تاييد و مصرف آن را در فاز باليني افراد پرخطر توصيه مي‌کنند.

 
< بعد   قبل >
Advertisement